vrijdag 28 januari 2011

Plannen voor de komende tijd

Zoals ik al in het vorige bericht aangaf staan de plastic zakken met stof tegen de muur van de hobbykamer opgestapeld. Toen ik vorig jaar het sieraden maken weer herontdekte en het niet zo meezat met m'n nieuwe overlock machine is het naaiwerk een tijd de ijskast ingegaan. Maar ik heb er weer enorme zin in! Er zijn flink wat plannen.

Allereerst wil ik nog een lekker wijde 'woontrui' gaan maken van paars gemeleerd wollen stof (6 Euro per meter) dat ik vorig jaar op het Stoffenspektakel heb gekocht. Dit was blijven liggen omdat dit toch echt het mooist wordt als je een overlocker gebruikt, en juist dat zat nou net niet mee. Het plan: patroon 9a uit de Knipmode van september 2010.


Bij Toetenel had ik hele mooie, stevige jeansstof gekocht in de kleuren donkerbruin en creme (4,50 Euro per meter). En een klein stukje donkerbruin kant (6 Euro per meter). Het plan: rok 16a uit de Knipmode van oktober 2009.




Ook had ik gemeleerd wit/blauw/zwart geweven stof (2,50 Euro per meter) bij Toetenel gekocht. Ik wil een poging gaan wagen om er een jasje (patroon 8) van te maken, zoals dat in de Knipmode van januari 2011 stond. Het lijkt me geen gemakkelijk patroon. Vandaar een goeedkoop lapje. Als het misgaat, is er geen man overboord en mocht het een leuk jasje blijken dan kan ik er alsnog een wat duurder en mooier lapje voor gaan halen.


En dan heb ik nog wat lapjes waar ik wel plannen mee heb, maar nog geen specifiek patroon. Een lichtblauwe mooie stevige katoenen jeans (bij Toetenel, voor 4,50 Euro per meter) waar ik een jeansjasje van wil ga maken, eventueel opgepimpt met allerlei leuke dingen. Naar een leuk patroon moet ik nog op zoek.


Verder heb ik een mooie bruine stof met borduursel (6 Euro per meter) gekocht, vorig jaar op het Stoffenspektakel. Daar komt een jasje van en waarschijnlijk gaat het hetzelfde patroon worden als het sienna jasje dat ik laatst heb gemaakt.



En dan heb ik in de uitverkoop op de markt nog een leuke dunne wollen stof (6 Euro per meter) gekocht. Daar wil ik een leuk truitje van maken. Een patroon heb ik er nog niet voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten