donderdag 21 oktober 2010

'Two by Two' (1)

Een tijdje terug vroeg ik op het 'Rocailles en zo'-forum of er een simpel patroontje was om als beginneling wat met rocailles te kunnen stoeien. De gouden tip was de 'Two by Two'. Inderdaad lekker simpel, recht toe, recht aan en waar je toch nog wat kanten mee uit kunt. Ik had toen een middag wat zitten rommelen met wat rocailes (11/0) en kralen (3 mm) die ik nog had. Het resultaat was dit:


Ik kon hem niet afmaken want de kraaltjes waren op. Bovendien vond ik hem qua kleur niet echt geslaagd, de knoop was niet goed en ik vond ook een beetje te grof. Vanavond even een nieuwe poging gedaan, maar dit keer met 15/0 en 11/0 rocailles. Het eerste beginnetje ziet er zo uit:


De grootte van deze kralen bevalt me stukken beter. Alleen...Ik dacht dat deze kraaltjes wel leuk zouden zijn, maar ik twijfel nu toch een beetje. Het is misschien een beetje te kitscherig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten