woensdag 20 april 2011

Project Elf Fantasy Fair 2011 (1)

Afgelopen weekend zijn we voor de tweede keer naar Elf Fantasy Fair geweest en wat een mooie outfits toch! Volgend jaar willen m'n vriend en ik ook verkleed gaan. Ik zou zelf heel graag eens een mooie jurk in Victoriaanse stijl aan hebben. We hebben daarom besloten er volgend jaar voor te gaan! Hij in pak en ik in jurk. Stijl: Victoriaans of steampunk.

Voor m'n vriend hebben we al een patroon gevonden. Daar is namelijk niet zo erg veel keus in. We gaan voor Simplicity 4083

Voor de vrouwen is er veel meer keus en dat maakt het meteen moeilijk. Ik twijfel nog tussen:
Simplicity 2172
Butterick B4954
Burda 7880
McCall's M6097

Het gaat een megaproject worden waar ik maanden mee van de straat ben. Patronen uittekenen, stof en fournituren uitzoeken, puzzelen hoe alles in elkaar moet...En dan nog eventueel hoeden en parasols en andere accesoires er bij zoeken. En leren hoe ik m'n haar moet opsteken. Ben er nog wel even mee bezig.

De planning is om eind mei in ieder geval de patronen definitief gekozen en gekocht te hebben. Eind november streef ik er naar om het stof en de fournituren bij elkaar geraapt te hebben. Dan heb ik nog een paar maanden om alles in elkaar te zetten.

Ik heb er erg veel zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten