woensdag 23 maart 2011

Sjaal af

M'n eerste breiproject is af. Een dikke sjaal, van rood en bruin garen dat ik voor 1 Euro per bol op de kop had getikt in de bollenbak van 't Smitje:


 Afgelopen weekend hadden we flink wat bezoek en de meesten vonden het toch wel erg leuk wol, en erg zacht. Gisteren zag ik nieuwe bollen van dit spul in de bollenbak liggen, nog steeds voor 1 Euro, en met een nieuwe kleur: lichtbruin.



Ik heb maar meteen wat bollen donker- en lichtbruin meegenomen voor een sjaal voor m'n vriend. Die zag zo'n lekkere zachte sjaal helemaal zitten. Straks gaat deze, als test, even op de handwas. Kijken hoe dit spul zich houdt.

Het nieuwe breiproject wordt een tas. Een idee van de Stitch & Bitch dames. Daar ben ik namelijk vorige week woensdag voor het eerst gaan kijken. Het was erg leuk en ik ben van plan vaker te gaan. Maar goed. Ze raadden me aan om lapjes van 10 cm bij 10 cm te gaan breien om zo wat patroontjes en afkanten etc. te oefenen. En dan die lapjes aan elkaar naaien en er een sjaal of tas van maken. Ik ga er dus een tas van maken. Dit zijn de bollen die ik er voor heb gehaald:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten